7 aug. 2013

...și foarte multă atenție!

NESTworking e numele pe care l-am pus dinadins atelierului meu de coaching in comunicare, în opoziţie cu foarte cunoscutul networking, tocmai pentru a accentua că, înainte de a fi o cale de a dezvolta o reţea folosind comunicarea, e nevoie de practică şi dezvoltare a ei într-un mediu care să ofere încredere, respect şi foarte multă atenţie. Aşa ceva se întâmplă în coaching. Da, e un cuvânt pe care putem să îl folosim în varianta lui românească: antrenare. Interesant de observat e că atunci când s-a vorbit oficial despre coaching în USA, în anii 70, la noi domnul Constantin Noica practica.. antrenarea la Paltiniş. Şi în acest caz esenţială era atenţia la celălalt: ”N-am nicio tehnică. Am dragoste. Când întâlnesc un tânăr el devine brusc mai important decât mine însumi”, zicea. Am să spun - pentru că aşa e - că asta mi se întâmplă şi mie, folosesc tot ce am învăţat în viaţa mea, dar în acea întâlnire sunt cu totul acolo pentru celălalt.