4 dec. 2015

''Lipsa de încredere dublează costurile afacerii.'' John Whitney, Columbia Business School

Un articol mai vechi din revista Manager Express.
Dar încrederea e mereu de actualitate - şi, desigur, deseori ''de actualizat''.


La început de mileniu, Kevin Roberts, CEO Saatchi&Saatchi, lansa termenul „Trustmark” – legătura emoţională între o companie şi aspiraţiile şi dorinţele clienţilor săi. Translatată în mediul organizaţional, legătura emoţională între o companie şi aspiraţiile şi dorinţele angajaţilor săi are aceleaşi efecte pe „piaţa internă” ca şi pe piaţa externă.

Recunoscut pentru fineţea cu care a analizat mediul de afaceri – şi cu aceeaşi încredere în cifra 7 („Eficienţa în 7 trepte”) –,­ Stephen Covey enumeră două categorii de efecte ale încrederii:
  • taxe de plată”, în cazul unui nivel redus de încredere: redundanţă, birocraţie, politici ascunse, lipsă de angajare (nepăsare), fluctuaţie de personal, „bisericuţe”, fraude.
  • dividende de încasat”, în cazul unui nivel ridicat de încredere: mărirea valorii, creştere accelerată, preocuparea de a inova, colaborarea mai bună, relaţiile de muncă de tip partenerial, o mai bună calitate a activităţii, creşterea loialităţii faţă de firmă.
Ei bine, eu, ca om sau ca organizaţie, dau sau iau?!

Citiţi mai mult aici: Fii încrezut?! 
Alt articol  util pentru efectul ''încredere'' în echipe, aici: Team coaching
Image source: www. openbusinessperspectives com