6 oct. 2015

Ce rămâne la un an după NESTworking


Am vorbit în vară cu un participant la NESTworking - l-am întrebat ce a rămas din luna de antrenament de acum aproape un an. Am primit un răspuns foarte frumos - şi emoţionant!
''Păi, nu mă gândesc tot timpul, dar... ''e pe ecran'' şi când apare o situaţie, pac!, fac click pe iconiţă şi îmi aduc aminte lucruri pe care le pot aplica imediat''
Alte răspunsuri minunate aici, că vorba unui participant: După atelier, am scris un email de mulţumire şi organizatorului - simţeam nevoia să mai mulţumesc cuiva :) 

De curând, o participantă la cel mai consistent program de dezvoltare personală*, profesoară, dar fostă trainer într-o firmă,  mi-a spus că îşi aduce aminte lucruri din atelier şi acum, şi că şi-a zis: ''Şi acum? Păi, cum? C'mon, e un training, a trecut mai bine de un an! Da, nu mi s-a întâmplat vreo formă de learning care să aibă aşa efect.''

Da, are efect, pentru că e o ocazie de creştere foarte cinstită, în care nivelul de atenţie e extraordinar: al meu către oameni şi, ca efect, al oamenilor către ei înşişi. Nu poţi schimba nimic dacă nu eşti atent la ce faci şi la ce vrei să faci, dacă nu începi să faci - dacă nu evaluezi, ajustezi, practici ca să memeorezi!

E de remarcat că în toate fazele învăţării atenţia este condiţia - fie că creezi, evaluezi, explorezi/analizezi, aplici, înţelegi/memorezi, îţi aminteşti.


În NESTworking, nu numai că începi atrăgând atenţia - cum se întâmplă în multe traininguri -, dar aici eşti însoţit cu cea mai mare atenţie, primeşti continuu feedback şi feedforward de parcurs din partea mea. În fapt, cca 90% din timp este interacţiune - ocazie de dezvoltarea a gândirii critice şi de actualizare de sine. Spunea o participantă, manager de traineri la o corporaţie: ''Asta a fost extraordinar: calitatea feedback-ului!'' Păi calitatea feedback-ului e dată de calitatea pregătirii celui ce oferă feedback şi de calitatea atenţiei!
Atenţia e cel mai preţios lucru în orice interacţiune umană - e parte a vieţii tale dăruită altuia. Paradoxul este că adesea oamenii nu îşi mai dăruiesc nici lor înşile atenţie! Toţi spun că aşa atenţi ca la NESTworking nu au mai fost - şi şi că nimeni din jurul lor nu e aşa atent la ei cum sunt eu :) Atenţia e forma fundamentală de apreciere a celuilalt, de încredere în potenţialul lui, de admiraţie a identităţii lui anume.
Sunt numai 9 locuri în atelier, tocmai pentru a re-învăţa atenţia la noi înşine şi la ceilalţi.
Înscrierile la ultimele 2 ateliere pe anul ăsta sunt deschise aici: atelier de coaching în comunicare.

*Leadership Summer Academy - 6 săptămâni de învăţare şi practică - organizat de Teach for Romania. NESTwotking a fost apreciat drept cel mai bun program din 17 traininguri, iar eu cel mai bun facilitator din cei 50 participanţi, toţi foarte cunoscuţi în piaţa de profil.